Најголемиот турнир во спортот повторно се враќа. Светското првенство во Катар 2022 година ќе биде домаќин на 32 тима од целиот свет во ноември до декември. Но, неизбежна тема, покрај спортските достигнувања, се и фудбалските дресови на репрезентациите.
Пред да започне тркалањето на топката, имаше интересна серија трендови што ги видовме со дизајните на комплетите од 2022 година, сега кога сите тие конечно беа претставени. Иновативноста и генијалноста дефинитивно беа на дневен ред оваа година.
Исто така, забележлива е темата на комплетите кои се многу понаменски, без разлика дали тоа се должи на тоа што тие се најодржливиот и технолошки најнапредниот серијал на дресови некогаш создаден на материјално ниво, или отелотворувањето на единството и поддршката за човековите права и различноста. Производителите сега се потешко од кога било длабоко да размислат што значи тоа за нивните федерации со дизајни што ќе резонираат со генерации фанови ширум светот – и навистина е прекрасно да се види.
Данска (Hummel)
Како и сите големи натпреварувања, Мундијалот го надмина статусот на обичен спортски настан и стана платформа каде уметниците, играчите и брендовите можат да ја истакнат својата креативност, заедно со подигање на свеста за низа општествени прашања поврзани со спортот. Иако има многу одлични дизајни на овогодинешниот турнир, наградата за највлијателни треба да ја добие Данска, која одлучи да го покрие своето брендирање преку комплетно црвено, црно-бел комплет комплети.
Данскиот бренд Hummel, кој ги произведе дресовите, ја даде следната изјава по објавувањето:
„Не сакаме да бидеме видливи за време на турнир што ги чини илјадници луѓе живот. Ние ја поддржуваме репрезентацијата на Данска до крај, но тоа не е исто како да навиваме за Катар како земја домаќин“. Овие коментари доаѓаат по повеќегодишните критики што ги добиваа и ФИФА и Катарската федерација поради работните услови додека се градеа стадионите.
Естетски гледано, едноставните дресови одамна се омилени кај фудбалските лојалисти и сите три од овие Данска секако стојат на своето место.
Франција – гостински дрес (Nike)
„Триколорите“ речиси некогаш немале лоши дресови? Додека Французите, очигледно, се многу добри во фудбалот, нивната историја во модата е неспоредлива.
Гостинските дресови привлекуваат најголемо внимание на ова Светско првенство, а бранителите на титулата дефинитивно се приклучија на овој тренд со својата суптилна убавина. Од далечина, дресот изгледа сам бел. Меѓутоа, ако се погледне одблиску, почнува да се појавува традиционална шема Toile de Jouy – каде што се појавуваат сцени од Француската револуција и национални знаменитости како Триумфалната капија.
Мексико – гостински дрес (Adidas)
Одново и одново, Мексико ќе го краси Светското првенство со комплет што го референцира гордото наследство на Ацтеките. За многу фанови, домашната гарнитура од 1998 година има посебно место во историјата на Светското првенство во Мексико. Веројатно истото ќе го направи и гостинскиот дрес во 2022 година.
Со ново редизајнирано лого на беж основа, Adidas го исфрли овој дизајн со бургундски принт инспириран од Микстек уметноста и божествата на Ацтеките, како што е Кецалкоатл, чие тело од змија е истакнато видно во центарот. Дресот има и зелена зелена облога на јаката што убаво го заокружува целосниот дизајн.
Јапонија – домашен дрес (Adidas)
Јапонија има одлична историја на носење на најпопуларните дресови на големите турнири. Вратете се на Олимпијадата во 2020 година каде што домашната нација го претстави својот дрес „Големиот бран“, на пример. Но, овој последен дрес на Светското првенство веројатно може да биде најдобриот дрес на нацијата досега. Повторно поврзувајќи се со Adidas Football во дизајнот, овој најнов јапонски дрес црпи инспирација од традиционалната уметност на виткање хартија оригами што беше дел од церемонијата на затворањето на Светското првенство пред 20 години во Јокохама. Графиката на дресот исто така е инспирација од јатото страчки што се прикажани на значката на федерацијата на Јапонија. И додека Јапонија не е фаворизирана да оди далеку на турнирот оваа година, нацијата дефинитивно е во желба за првото место во рангирањето на дресовите.
Јужна Кореа – гостински дрес (Nike)
Кога станува збор за празничната забава на Светското првенство во 2022 година, ниту еден друг дрес не може да се спореди со гостинскиот дрес на Јужна Кореја. Неговите разнобојни ленти и пруги потсетуваат на апстрактна уметност и огномет во еднакви мерки, создавајќи радосен изглед со изобилство на шмек од 90-тите. Сепак, има подлабоко значење зад впечатливата графика: сините и црвените ленти се поздрав на Таегеук, симболот во центарот на корејското знаме што ја претставува рамнотежата помеѓу земјата (црвена) и небото (сина).